Haha...vad är det som händer...

Ja, jag undrar som sagt, vad är det som händer med fröken Söderbäck...eller just det ja - jag är ju fru W nu...

Jag har gått och blivit så himla pysslig tycker jag..Tidigare har jag ju bakat både sockerkaka och chokladbollar, provat på att baka bröd (förvisso bara att blanda i vatten, men ändå), men IDAG då har jag förvandlats till en riktig bullmamma....Jag har gjort mitt första bullbak någonsin.....

Då det inte finns färsk jäst att få tag i så är det torrjäst som gäller och det kan ju vara nog så knepigt att göra bullar med "vår" jäst som finnns hemma, nu skulle jag försöka klura ut hur man gör bullar med torrjäst...Tur det finns google så man kan få lite hjälp....:-) Bullarna blev ju superduperbra för att vara första gången...ja, några bullar från första plåten fick jag kasta bort, då de blev lite brända, men jag tycker ändå att jag lyckades väldigt bra...:-)

Här bjussar jag stolt på en bild av, i mina ögon och smak(ja, jag har redan tryckt i mig ett par styckna) helt perfekta kanelbullar;-)


Kommentarer
Postat av: Annelie

kallas för att boa.....vänta bara snart börjar du funderar på att sy gardiner.....hahahahaha...gravidhormoner!!!

2010-03-15 @ 09:07:23
Postat av: Mamma Sylvia

De ser ju riktigt smarriga ut!

Det kanske är just därför du blivit så pysslig, för att du blivit fru Wahlund...

Du får ha nybakat när jag kommer!!!

Kram Mamma

2010-03-15 @ 18:52:52
Postat av: Maria

Oj vad gott det ser ut! Du borde sälja vidare till 7 eleven här i Shanghai, de har nu bara köttmassebullar i buljong.

2010-03-17 @ 16:18:22
Postat av: Storebror

Wow!

2010-03-17 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0