STRÖMAVBROTT

Igår så var det då dags igen.....Strömmen gick...För tredje året i rad, samma månad, ungefär samma datum och ungefär samma tid på dagen, dvs kvällen...Satt och kollade teve i lugnan ro, så blev det helt plötsligt bara svart..

Kallt blev det nästan direkt också..Brrr...Jag tände lite värmeljus, bar in i sovrummet och kröp ner under mina två täcken med full mundering på och löste lite korsord...

Strömmen kom tillbaka efter en timme denna gången, vilket var skönt! Men jag är otroligt trött på att strömmen går varje år vid denna tidpunkt, BARA i vårt hus i området...

Vi hade också en liten incident med värmeljusen och en som somnade ifrån dem....(säger inte vem) Det blev en liten "brand" på vardagsrumsbordet som vi var tvungna att kväva med blöt kökshandduk.. Lukten som var efter den branden var INTE trevlig kan jag säga!!! Kändes nästan som vi skulle bli förgiftade...(ja, jag vet, jag överdriver lite...men så har jag ju också världen känsligaste näsa som känner ALLT) Nåja, allt gick väl och vi vaknade ju i morse....hehe.....

NU vill jag ha VÄRME!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0