Det närmar sig med stormsteg....

Nu har jag gjort 36 fulla veckor enligt sjukhusets uträkning. Enligt min egen är jag en vecka före, alltså jag har gjort 37 veckor...Vi har varit hos barnmorskan för koll idag och allt ser bra ut, hjärtljuden är starka och fina (155 slag) och blodtrycket såg fint ut - jag har gått upp 8 kilo totalt och jag känner inte än att det börjar bli jättejobbigt. Jag tycker att tiden nästan går för fort nu, jag tycker det kan gå liiiite saktigare! Visst vill jag träffa han som bökar i magen, men jag börjar bli nervös för vad som komma skall, innan jag får träffa lilleman...

Barnmorskan tror att han ska komma om ca 3 veckor, i den 39:e veckan (enligt deras uträkning), men enligt min är det ju då i 40:e veckan han kommer...Nåväl, han kanske väljer att stanna kvar en stund också, men han måste absolut, absolut vara ute innan den 22 maj för då kommer mormor.....:-)

Vilket som, så tycker jag det har gått oerhört fort! Veckorna har bara rusat iväg. De första 18 veckorna var väl sådär kan jag ju tycka - inget syntes och inget kändes. Men efter det första fladdret - som jag kände när jag stod inne på Synsam på Ringen i November - så har det gått undan..
Den första sparken fick jag på ett hotellrum i Sydney, när vi var där i December och nu så bökar han på mest hela tiden...:-)

Jag trodde aldrig jag skulle säga att det är mysigt att vara gravid, men nu gör jag det - DET ÄR så mysigt att vara gravid..haha...:-)

Måste också smaka lite på ordet - mamma Linda.....mamma Linda.....:-) Låter ju ganska bra det....




Kommentarer
Postat av: Annelie

kom ihåg när jag för första gången fick dendära familj känslan, var när första julen kom och jag skulle skriva god jul från....och ups....vi var ju helt plötsligt 3 som önskade god jul! Det var häftigt!!! Det är en speciell känslsa när första mamma kommer!!!

2010-04-15 @ 13:05:10
Postat av: Mamma Sylvia

Det låter verkligen underbart det du skriver. Jag är helt övertygad om att du kommer att bli en fantastisk MAMMA!!!

Mormor längtar så det är inte klokt tills hon får träffa lille "Gullklimpen".Det börjar verkligen att dra ihop sig nu :-)

Kramar från mig

2010-04-15 @ 18:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0