Porslin

Igår lördag, åkte jag och Maria till en blom/porslinsmarknad här i Shanghai. Det finns ett flertal av dessa, men jag tycker denna är den bästa pga de har massa fin porslin här!! Det blev lite köp av blommor, en stor kruka med tre orkideer i för 190 kronor och så en liten kruka med tre små orkideer för 120 kronor.  Vi frossade i porslinsaffären och inhandlade lite färgglatt porslin. Det är sååå billigt!! Den dagen vi åker hem, ska jag handla på mig massor av porslin och fylla vår container...:-) Här kommer lite bilder;


Porslin, porslin i massor.....

Maria med sin "skörd"..


Härliga, färgglada muggar...jag vill ha nästan allihopa, men Per tycker vi har tillräckligt...plus att han tycker vi ska slänga...Han förstår nog inte riktigt.....Om jag inte missminner mig så kostar dessa muggar max 20 kronor - DET är billigt tycker jag!


Efter porslinsfrosseshoppingen, var vi ju hungriga och åkte till Pärl/Copymarket, som har ett bra cafe runt hörnan...Och naturligtvis då vi ändå var där, så slank vi ju in och handlade lite skrot på pärlmarknaden också....-)

En bra shoppingdag alltså!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill åxå handla skrot på pärlmarknaden!!

2009-09-24 @ 12:47:00
Postat av: Lillebror

Va fin du är kära syster! Kul att få se dig på en bild emellanåt!



Saknar dig och längtar till nästa helg!

2009-10-31 @ 07:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0