Sverige - Lillebror och brorsdöttrar

Oj, vad länge sen det var jag skrev något i bloggen. Men nu är det väl dags antar jag. Nu har jag varit i Sverige i snart 4 veckor (imorgon). Det har varit sååå gött att vara här, äta svensk mat, insupa svensk frisk luft, träffat mina vänner, mina bröder med bihang och fått kramats med mina älskade brorsdöttrar Alva och Siri! Vädret har ju inte visat sig från sin bästa sida, men det gör inte nåt, det har i alla fall varit TVÅ dagar med sol...:-)

Redan första helgen kom lillebror och Ida ner till Stockholm och det var sååå mysigt att få träffas! Vädret var också ganska bra, så det blev en liten promenad runt "byn". Här kommer några bilder;

 
 

Förra helgen var Alva och Siri här medans bror och hans fru var på julbord och då passade vi ju förstås på att ha en massa myyyyys. Vi gick på McDonalds och så var vi på bio och såg filmen Upp. Faster kan ju naturligtvis inte låta bli att skämma bort dem och låta dem få i princip vad de pekar på, så det blev största popcornlådan för Alva, som hon nästan ENSAM åt upp....haha..lite hamnade i stolen också...:-) Det blev naturligtvis tidningar och godis och så en massa kramar!!!!
Alva tycker det ska bli så roligt att få en liten kusin och direkt när de kom innanför dörren hos mamma så såg jag att hennes blick vandrade till min mage. Hon blev nog lite besviken då den inte är så stor än.. Men som Siri sa; Du är lika tjock som vanligt ju....:-)
Här är några bilder från den helgen;


Tunnelbanetur till McDonalds, yummie!!


Med farmor i Gamla Stan


På bion...Popcorn lådan är ju enorm...Att hon orkade..:-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0