Nu åker vi.....GOD JUL

Idag åker vi till Australien och första anhalten som är Sydney. Googlade vädret och det ser ut att vara runt 28-30 grader varmt där. :-) Vi kommer vara i Sydney först en natt och sen åker vi vidare söderut till Jervi´s Bay och firar julen där.. Bilden är från detta ställe;



Där ska vi slappa och ha det skönt, doppa tårna i sanden och njuta av sol och bad. Vi ska ta oss en båttur och förhoppningsvis få se lite delfiner också. Det kommer bli en härlig jul!!

Sedan åker vi vidare till huvudstaden - Canberra, där vi ska tillbringa två dagar. Vi hade tänkt åka ner till Melbourne också, men då vi faktiskt "bara" har 12 dagar på oss och det är ett gaanska stort land, så hoppade vi det. På väg tillbaka till Sydney sen, så stannar vi till i Blue Mountains en dag. Nyår ska tillbringas i det redan nämnda Sydney och det tror jag kommer bli en fantastisk nyårsafton om jag nu orkar hålla mig vaken vill säga..:-)
Per träffade också på en Australiensare när han var på sin utbildning i USA och vi ska bli guidade av honom i Sydney första dagen och sen äta middag med honom och hans familj. Det ska bli kul!!

Kanske att jag uppdaterar under vägen, annars så får jag visa bilder och berätta om vårt lilla äventyr när vi är hemma igen!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-12-22 @ 07:59:12
Postat av: Mamma sylvia

Vilken fantastisk resa du (ni, Per är ju så van att flyga runt, men det är klart detta blir nå´t helt annat)får göra, Det skall bli spännande att få höra och se om det ni får vara med om. Kramar från Mamma.

Ps! här är det vinterkallt -13 grader.

2009-12-22 @ 08:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0