Promenad på stan

Igår tisdag var jag och Isabelle, som flyttat tillbaka hit till Shanghai efter drygt ett år i södra Kina - Shenzhen, ute på lite promenad.. Vi spatserade runt på Puxi sidan och som vanligt får man se en massa intressant!!!  Här är lite bilder..


Detta är en inte alltför ovanlig syn....:-)

 
Isabelle poserar..:-) Till höger - tvätt...:-)


Och så såg vi morgonrocksmannen med murriga tofflor på en promenad..:-)


Och vad vore en dag utan min favorit dryck - CAPPUCCINO? Yummie....

Två timmar var vi ute och promenerade och det tog på kan jag säga..Tycker jag är hyfsat tränad, men att vara ute och promenera tar på heeeeelt andra muskler..puh..träningsvärk...
Efter promenaden blev det en tur till barnmarknaden, då vår släkt har förärats med en ny medlem. Massa fina saker finns det att hitta där...:-)
Hungrig blir man också av att promenera och att shoppa, så innan vi skildes åt så gick vi och käkade thaimat..Mycket gott! En trött men mycket nöjd Linda kom hem vid 20-tiden (tror inte jag har varit ute sååå länge nån gång här i SH..haha). Per är i Indien, så det är en "singel" vecka som gäller för mig....tråkigt som vanligt...

Idag är det IKEA som gäller..ska handla lite påskmat för på lördag ska vi ha gäster och fira påsken....:-)

Kommentarer
Postat av: Maria

Undrar vad de tar for en gatuklippning? Jag maste klippa mig snart!

Det blir trevligt i helgen, nu ska pasken firas. Vad ar det for dresscode? Kycklinggult?



Blir lite avis pa att ni fick vara i Singapore, vill ocksa dit!

2009-04-09 @ 07:19:08
URL: http://mariashanghai.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tror de är ganska billiga faktiskt, kan vara värt att prova..:-)

Kycklinggult tycker jag låter som en utmärkt dresscode..inhandlade faktiskt ett par såna shorts idag..haha

2009-04-09 @ 10:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0