Lite blandat..

Idag har det varit soligt och fint och riktigt varmt i solen...Det var till att kavla upp ärmarna, så att jag inte skulle få raggarbränna..:-) Kineslektion, lunch på Wagas, satt ute i två timmar och käkade god lunch, löste korsord och drack min favvodryck - Cappuccino. Ann kom förbi, tog en chailatte och så blev det lite handling på Cityshop innan jag åkte hem..Nu sitter jag här, väntar på att Per ska sluta (inte förrän om flera timmar dock..), ikväll blir det en middag ute - jag tror sushi står på önskelistan....mums!
I morgon ska jag och Maria ut och fota lite på stan om vädret tillåter, Per ska golfa. På söndag står FORMEL 1 på schemat med Yvonne och Patrik...Vi har ju varit där för 1,5 år sedan, men då satt vi precis vid en kurva, denna gången ska vi tydligen ha lite bättre biljetter..Inte för att jag är så där jätte motorintresserad, men jag gillar ju att fota, så det kan ju bli lite roliga bilder!!!
Här kommer lite bilder från idag;


Ett korsord och en av de godaste cappuccinosarna här i stan...:-)


Vy över Yanlord Garden, vårt granncompound. Plus att jag som vanligt inte kan se mig mätt på de stora tornen som reser sig framför vårt hus...Utsikt från kök, matrum, gästrum och kontor....-)


Dags för vårens fönsterputsning..Mannen i blått på taket, är på väg att hänga ner sig i ett rep och putsa fönstren....


Utsikt på första bilden är till höger om vårt hus, den andra bilden är mot floden..Tagen från vår "tvättstuga"...


Köket efter ayis framfart.....:-)


Så här fint är det då ayi varit här och pysslat i några timmar...:-) Det är skönt att komma hem då...:-)


Idag när vi var och handlade fick man två såna här fina små lådor, med två ekologiska ägg i varje..finfint tycker jag...:-)


Dessa damer stod och "swooshade" och dansade häromdagen på ett litet torg på Puxi sidan....

Kommentarer
Postat av: Marias mamma Ingbritt

Jag läser din blogg och ser dina fina bilder

2009-04-17 @ 12:17:02
Postat av: Mamma Sylvia

Ni har såååå fint i lägenheten (utan ayi´s framfart)

2009-04-18 @ 06:55:02
Postat av: Mamma Sylvia

Du tar så fina bilder, dessutom är det väl tacksamt å fota också, eftersom det finns så mycket att se.

2009-04-18 @ 06:58:24
Postat av: Nadja

Oj oj oj vad fint ni har det!

Det är så roligt att titta på dina bilder Linda!

Det är en helt annan värld!

Kram Nadja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0