Hyatt on the Bund

Efter vi hade promenerat några timmar, så åkte vi till detta ställe, som har en alldeles fantastisk utsikt över Pudong! Jag trodde jag hade sett utsikten från alla de håll och kanter, men jag fick en sån lyckokänsla när jag klev ut på terassen och såg detta framför mig...Vi tog oss varsin drink här uppe innan det blev för kallt, så vi var tvungen att gå in... Lite bilder;



                  
Fantastisk utsik över denna magnifika stad!! Härligt!

 
Säng fanns det också om man ville vila..Vi kände dock att vi ville ha skönt ryggstöd och sitta upp ordentligt..haha.. Tantvarning på oss....-)

Goda drinkar unnade vi oss så här på eftermiddagen! Yummie!

 
Ett bubbelbad medan man beundrar den fantastiska utsikten kan man ta....:-)


Mörkret sänker sig över Shanghai och det blir en färgsprakande stad.....

 
Inomhus i baren, coola väggar och mysiga lampor.....-)


Inte den skarpaste bilden, men det visar lite hur färgglatt det blir i den här staden om kvällarna.. Per dök upp senare, brunbränd och fin efter sin golfrunda tidigare på dagen....-)

 
Efter vi tagit några drinkar åkte tog vi en taxi och åkte iväg till Portman (ett hotell här i stan med massa restauranger och shopping) och käkade på Tony Roma´s där de serverar den godaste revbensspjällen jag ätit..mums..När vi åkte hem, passerade vi det nya tornet och jag kunde ju i vanlig ordning inte låta bli att ta ett kort på denna magnifika byggnad - för kvällen insvept i dimma.....-)

Detta var vår lördag i ett sommarvarmt Shanghai! Nu ska vi iväg på Formel 1 - WROOOOM!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0