Allt är förlåtet, värmen har kommit åter...:-)

Idag har det varit helt underbart väder, soligt och varmt..Just nu är det 18 grader och klockan är 17.00
Jag var lite trött tidigare i förmiddags och hade faktiskt inte tänkt göra nåt speciellt idag..tackade nej till att följa med Ann och compani till Century Park..Så sms:ade Maria och undrade om hon såg mig på balkongen..haha....(jag kan se deras balkong från vårt matrumsfönster..) Sen bestämdes det hastigt och lustigt att vi skulle gå och fika på Starbucks vid floden..


                            

På väg till Starbucks..lite poserande - och så om man ville, kunde man köpa sig ett litet grillspett..direkt från den svarta soppåsen...yack..vi har provat ett sånt där grillat spett en gång, men vi spottade ut direkt..jag kan säga; det luktar bättre än det smakar!!!!

                            

På Starbucks var det fullt med folk, så vi köpte vårt kaffe och gick och satte oss på ett annat kafe närmare floden i stället..ja, man kan göra så här i detta landet, det är ingen som säger nåt..Jag stödköpte i alla fall en cheesecake och Maria nån slags kiwismoothie..(den dyraste jag har sett i alla fall!!!) Bakom Fredrik, ett gäng med kineser som passade på att även fota oss när de satt där,  de trodde de var så diskret när de hade kameran i knät och vred den mot oss och låtsades som att det regnade..haha..

                      

Mindre roligt var det när denna mannen dök upp bakom mig och började peta på mig med sina skitiga händer och ville ha pengar.....Det var inte roligt..Till slut blev han i alla fall bortkörd av personalen..

                              

Så sprang jag då också på två stycken brudpar, som fotades här nere vid floden..De var så fina så..:-)

                             

Mycket folk är det som är ute och flanerar en sån här fin dag..Och här har vi "moviestar" Fredrik och Maria...


                              

Efter vår lilla promenad, så övergav Fredrik oss och jag och Maria gick och satte oss på Salvatore Kitchen - en Italiensk restaurang, med vy över floden...Vi tog oss ett varsitt glas vitt vin och satt och sippade(JA, jag kan faktiskt sippa:-)) på det i den underbara solen!!  Vi beställde också lite lunch..Maria en god pasta och jag en mycket liten sallad..haha..det tog mig tre tuggor att äta upp den....-)

                             

                                 Marias mumsiga pastarätt och min lite torftigare sallad...


            Avslutar denna perfekta dag, med denna bild som jag tog från fönstret för några minuter sedan..


                             

     Snart kommer Per tillbaka från sin lååååånga bortavaro..jag saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaknar dig!!!!
        

Kommentarer
Postat av: Maria från dagen i solen

Tack för en härlig dag! Det måste vi göra om, sippa pa ett glas vitt vid floden, inte så dumt!

2009-03-15 @ 13:01:06
Postat av: Mamma Sylvia

Härligt med värmen, vi får nog vänta på den ett tag till här iallafall.

Apropå brudparen - det är inte så länge kvar tills du står där själv!!!

2009-03-15 @ 14:06:56
Postat av: Storebror

Vilken härlig dag!

Den grå fuktiga lovikavanten hänger tungt över oss här på ön...

2009-03-15 @ 17:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0