Sista dagen med Ann......-(

Idag så var det sista dagen för mig att få umgås med Ann. Hennes familj ska flytta till USA för nio månader för att sen åka tillbaka till Asien, men förmodligen inte hit till Shanghai utan till Singapore...Så byebye wagaskaffe på morgonen i framtiden, byebye glada samtal live (vi fortsätter naturligtvis skypa varandra och maila och fejsbooka!!). Jag kommer sakna din glada nuna Ann!!!

Detta är det värsta med expat livet, när vänner man kommit nära åker hem eller vidare på nya äventyr. Nu är det andra gången för mig, förra gången var det Rita...Och nu rullar det bara på. Viviana och Andreas åker innan jag är tillbaka i december, Maria åker i mars, hennes man Fredrik i juli och så åker Vivianne i juli...BUUUUUUUUUUU!!! Ibland suger expatlivet!!!

Det är ganska jobbigt att hela tiden vara på hugget och "leta" vänner, framförallt att hitta riktigt goda vänner. De växer inte på träd. Det är psykiskt utmattande att hela tiden ha "hotande" över axeln att de du träffar kommer att åka hem, eller vidare inom en ganska snar framtid.

Nu fäller jag en tår för att Ann ska flytta, men jag är övertygad om att vi kommer hålla kontakten och att vi ses igen!!! Du är en toppenkompis ska du veta!!

Här kommer lite bilder från idag;




Ann som är glad att slippa kinesträsket och flytta till glassiga Kalifornien för ett tag....-)


Sista cappuccinon för oss ihop på Wagas....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0