Rolig konversation

Läste en tidning häromdagen när jag käkade lunch och i den tidningen är det en kille som skriver roliga krönikor. Han brukar också skriva om lite roliga konversationer som han har med sina kollegor. Om de är sanna eller inte, de är möjligtvis påhittade, men roliga är de och jag fick mig ett gott skratt när jag läste denna:

Conversations with office colleagues:

Me: 
How are you today?
Colleague:  Very fine!
Me:  In English we normally just say "fine", otherwise it´s like saying  "very delicious".
Colleague:  Ah, okay. Very thank you!
Me:  No, I meant....Oh, nevermind, you are very welcome!
Colleague:  I´m going outside, do you want anything from the shop?
Me:  I´d like a Coca-Cola, I´m really thirsty.
Colleague:  Yes, because today is Thirstday. Maybe on Friday you will be okay?
Me:  Yes.....Very maybe

hihi..jag tyckte den här var rolig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0