Blommor...

Idag var jag och Anna på blommarknaden här på Pudongsidan. Jag skulle bara följa med som sällskap, men som vanligt så är det jag som kommer ut med mest grejor.
Jag köpte lite fina blomster till balkongen och lite nya orkideer att ha inne. Eftersom jag är mycket dålig på att sköta om lite mer avancerade blomster, så dör de tyvärr ganska så snabbt...:-(
Det är tur det är mycket billigt med blommor här! Då kan man köpa nya..
Även balkongblommorna har en tendens att dö, framförallt när det blir upp emot 35 grader här...(Fast det kanske inte är enbart mitt fel)..
Mina helgröna blomster är jag desto mer bra på att sköta om och jag har haft de flesta blommorna i flera år....-)
Nåväl, blommor är inköpta och det är fint ute på min balkong nu ett tag i alla fall...






Kommentarer
Postat av: Mamma Sylvia

Det ser härligt fräscht ut med blomstren.

Här känns det som att det är långt borta innan man får börja med nå´t sådant.

2010-03-24 @ 19:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0