Kall dag på stan....

Idag har det varit kallt, kallt, kallt...Det har inte varit mer än -2 grader, men det har blåst så när man inte var i solen så blev det väldigt kallt!! MEN, det har varit en helt fantastisk dag och jag, Maria och Vivianne (men stackars Vivianne fick slut på batteri innan hon ens hunnit börjat fota...) har varit ute och fotat sen 10 i morse!! Jag har fått så mycket bra bilder och här kommer det en hel hög som  jag vill visa;


Sovande kineser ser man som tidigare sagts överallt..:-)


Första äckliga köttbilden för dagen...


Maria och Vivianne

Det lagades mat överallt och här kommer några bilder på det;













Härlig tvättstrecksfasad...



Vi gick sen vidare in på en annan gata och där kunde man handla färskt (!) kött, så färskt att det inte ens var dött än. Det är inte roligt att se hur de kläms ihop i burar och hur de hanteras, men detta är kinaland och det är inte så mycket man kan göra åt denna sak;


(Klicka på bilderna så blir de större)

Men sen kom ialla fall något mer roligt att se på - dessa två pyamasklädda herrar;




Här sitter den här farbrorn och gör tofflor...

Och så måste jag ju då bara dela med mig lite foton på alla dessa härliga människor/ansikten här i Shanghai;










"Hjälp mig av med denna gräsliga outfit" ser det ut som vovven tänker...:-)



Så dök de här söta tossingarna upp, kanske nåt för lill*n att ha....hehe...




Kanske en ny rougeborste....:-)


ÄNTLIGEN inomhus i värmen och en välbehövlig lunch!

Jisses vilket långt inlägg detta blev, eller ja, jag skrev ju inte så mycket utan det blev mest bilder. Det är sååå mycket roliga bilder så jag skulle vilja visa alla, men då får jag ju sitta vid datorn hela tiden..hehe..men det gör jag ju nästan också....

Hade tänkt att träna idag, men avbokade det liksom två tidigare dagar denna vecka. Det är för kallt för att gå ut igen..bbrrrrrr..Plus att jag ju inte tränat sen i början på september, så det gör nog inget om jag väntar nån dag till...:-)






Kommentarer
Postat av: Mamma sylvia

Återigen. Underbara bilder!!!

Det är nästan så man kan känna doften av mat,

när man ser matoset.

Kul att dina vänner också gillar att fota.

Kram Mamma

2010-01-13 @ 21:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0