Australien del 2 - Jul i Ulladulla

Från Sydney ner till Jervi´s Bay och Ulladulla(roligt namn), tog vi kustvägen. Det var soligt och fint nästan hela vägen ner och vi tog det väldigt lugnt och stannade på lite olika platser för lunch och tankning och bara för att kolla lite..Här kommer lite bilder;






Lunchbreak..Per hittade "Peron" öl..och så blev det skaldjur och pommes...det var gott!!


(Klicka på bilderna så blir de större)


Backspegelview.....




Framme i Ulladulla och dags för lite middag vid denna härliga vik....





Härlig solnedgång....


Per känner på vattnet...


Månen...

På julafton åkte vi ut med en delfinbåt för att få se just lite delfiner. Vi fick se lite delfiner, men de var lite tröga att visa sig tycker jag.. Och svåra att fånga på bild...Vi hade ju hoppats på att de skulle hoppa lite och så, men nä, de simmade bara lite under båten..Här kommer lite bilder i alla fall;



Gott att svalka sig med en öl......;-)


Wooohooo - delfiner!!!

Vi skulle tagit den andra båten, delfinerna var nästan bara vid den båten..:-(


En fågel fastnade på bild...


Så dök de plötsligt upp igen framför båten.....:-)
Här skulle jag också lagt upp där vi filmade när de simmade vid båten, men pga nåt fel, eller att jag helt enkelt är för oteknisk för att veta exakt hur jag ska göra, så blidde de inget av det....

Vi avslutade dagen med en härlig julmiddag - pizza....-)



Det var vår julafton i Ulladulla bland delfinerna....:-)

Och nej, jag drack INTE öl på båten....:-)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh, så fina bilder Linda. Både Australienbilderna och de på kineserna!! Det värsta är att jag längtar hem till "holmen" när jag ser solnedgången över havet,,,

2010-01-09 @ 04:35:00
Postat av: Mamma sylvia

Vilka HÄRLIGA bilder och vyer. Det måste ha varit helt underbart att uppleva detta!!!

Det var ju ingen traditionell julmiddag precis, men med allt detta runt om, så passade det nog bättre med pizza.

Kram Mamma

2010-01-09 @ 06:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0