Australien del 1 - Första dagen i Sydney

Vi åkte till Sydney den 21 december på kvällen, det blev en ganska så behaglig resa då vi fick ett 4-säte för oss själva (sen vi skrämt iväg mormorkines med barnbarn från det andra sätet..:-)) med bra benutrymme så vi kunde sträcka lite på benen. Jag sov nästan hela resan vilket för mig är en ovanlighet..

På förmiddagen klockan 11 (lokal tid) landade vi i Sydney till sol och 28 grader...sweeet....:-) (haha..Per tycker INTE om ordet sweet, då han på hotellet i Sydney hörde en tonårstjej prata i mobil och använde ordet sweet flera gånger)

Vi åkte till Holiday Inn i Old Sydney och checkade in, tog en snabb dusch innan Per´s bekant (som han gick kursen i USA med) kom och hämtade upp oss och gav oss en liten guidad tur runt stan. Här kommer lite bilder från vår första dag i Sydney;


Operahuset och så lite palmer och grönt.....-) Det var en underbar dag!!


Bron därifrån det händer på nyårsafton. Man kan även ta sig en tur upp på den, men vi avstod..


Bondi Beach...


Mera Bondi Beach och så var det en saltvattenpool där också, som fylldes på av havsvattnet..


Operahuset sett från hamnet...


När vi åkte till Australien hoppades jag ju att jag skulle få se en urinvånare....:-)


Solen på väg ner....


Operahuset på kvällen..

Vi åt en supergod middag bestående av skaldjur och fisk. Jag tror jag aldrig ätit såå goda jumboräkor någon gång!! Så gott!!

Nästa dag checkade vi ut för att åka till Hertz kontor och hämta ut hyrbilen;


Högerstyrd bil.....iiihh..konstigt det kändes att hoppa in på "ratt"sidan och inte vara den som skulle köra. Per han klarade det galant på en gång och jag kan ju säga att jag är glad att det inte var jag som skulle köra bilen för då hade det nog gått galet.....

Så, efter att ha hämtat bilen så styrde vi kosan mot Jervi´s Bay och Ulladulla för att "fira" julafton och juldagen där......

Kommentarer
Postat av: Mamma sylvia

Underbara bilder, man kan ju bara ana vad ni fått vara med om!!! Vi väntar på flera bilder.

Kram, kram

2010-01-06 @ 12:54:54
Postat av: Maria

Ha ha, den där urinvånaren ser en aningens malplacerad ut. Fina bilder! Jag vill se fler!

2010-01-07 @ 02:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0