Torsdag 18 februari

Igår var vi iväg och hälsade på hos Isabelle och Anders och deras lilla Nolinn, som föddes i december. Så söt och snäll var hon och jag kunde ju naturligtvis inte låta bli att hålla i henne och pussa lite på henne...:-) Tänk att vi snart ska ha en liten också - helt ofattbart!! Vi längtar!!

De bor i ett litet hus inne på ett område på andra sidan stan från oss sett och jag blir allt lite avis och vill också bo i ett sånt litet hus....Kändes mer som ett hem, än vad det gör hos oss - PLUS att deras värme funkade...haha...Hos oss är det sååå kallt just nu, man får köldskador av att sitta på toaletten, dubbla sockor är vad som gäller, långärmat och dubbla täcken. Brrrrrrrrr....

Igår var det helt hysteriskt här, de smällde minibomber och sköt av raketer så när vi kom hem med taxi, var det bara att springa till ingången för att ta skydd!!! Det smattrade på våra fönster av alla raketer som smällde av utanför och det var ett sånt oväsen...Vad firades igår????? Jag trodde att kinesiska nyårsaftonen var i lördags...Nåväl, nu får vi hoppas på att det är över för denna gången!! Nästa år kommer vi INTE att vara i Shanghai under denna period, detta var första och sista gången!!

Mimmi Pigg fick flytta in hos lilla Nolinn igår - dubbelt så stor, men ganska så söt tycker jag...:-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0