Hong Kong

Det har ju varit holiday här i Kina, så förra fredagen åkte vi till Hong Kong för att vara där under helgen. En fantastisk stad, lite trångt mellan husen tyckte jag och folk överallt..Vi tog det ganska lugnt, men hann med att besöka Victorias Peak, där man ser ut över hela staden, besöka Stanley Market, vi hann äta gott, shoppa loss (PER) och se oss omkring. Här kommer lite bilder från helgen;


Utsikt från vårt hotellrum



Trångt var det..


Rälsbussar gick det igenom stan...Vi provade inte att åka denna gången...


Vi var på Stanley Market, ett poppis ställe med allehanda saker att handla. Men då vi har vår populära marknad här hemma i Shanghai och jag har garderoberna proppade med diverse onödiga saker, så tittade vi mest runt.


Jag var lite sugen på att slå till på denna, men jag ångrade mig....:-) Den såg lite obekväm ut..


Per som älskar när kameran kommer fram.


Vi tog oss en tur med rälsbuss upp till Victorias Peak, där man kan se ut över hela staden. Det var ganska brant upp dit, så det kändes liiite läskigt.

'
Som vanligt då man är i Kinaland, så kryllar det av folk och de kan inte uppföra sig i köer och ska tränga sig och allt du kan komma på. Det gäller att vara utrustad med vassa armbågar!


Här kommer rälsbussen....


Hong Kong view....




Häftiga byggnader!


Jag njuter av frisk luft och rent vatten...:-)


Utanför vårt hotellfönster flög det omkring 5 stycken vråkar (?)


Hong Kong var fint, dit kommer vi åka fler gånger!

Kommentarer
Postat av: katarina

Ser fint ut. Jag vill också åka dit!!

2009-10-10 @ 12:31:41
Postat av: Nadja

Hej Lindis!

Nu har du varit på äventyr igen i stoora vida världen!

Villa häftiga bilder! Du ser skyskrapor utanför föntret och jag ser barrskog....hahahaha!

Hoppas allt e bra med er. Kommer du hem till jul??



Den sista bilden med fågeln utanför föntret var kanonfin!!

Kram Nadjis!

Postat av: Lotta

Hej, superfina kort! Vad härligt ni ser ut att ha det. Hälsa med dig! Kram Lotta med familj.

2009-10-12 @ 20:45:17
Postat av: Linda

Katarina - åk dit vetja!



Nadja - Jag ser skyskrapor ja, men ibland längtar jag efter barrskog...:-) Allt är bra, kommer hem nu den 3 november!!

2009-10-14 @ 02:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0