Taiqi - Fuxing Park

I morse klev jag upp klockan 04.45 för att bege mig ut och fotografera. Jag och Cornelia, skulle ut och fota de som gör sin morgongympa och de är uppe tidigt!! För att få lite bra bilder, så bestämde vi oss för att åka till Fuxing Park. Massa människor kom till parken, mest äldre och de gympade och stretchade och spelade kort och gjorde man inte det, så satt man och pratade och njöt av morgonsolen och det varma vädret.
Jag vet inte vad som hände med mig, men när jag satt och fotade deras taiqi gympa, så kom ett lugn och en lyckokänsla som var så stark. Jag kände mig väldigt harmonisk och lycklig i denna tidiga morgonstund..
Jag är så fascinerad av dessa människors ansikten och karakteristiska drag och jag fick så många bra bilder idag!  Jag delar med mig av ett gäng här och hoppas att den stämningsfulla och avslappnande känslan har förmedlats lite i mina bilder... Se och njut!



 
Till höger sitter gubbarna och spelar kort..

 
Gumman till höger, påminner mig lite om min mormor...fast jag har ju bara sett henne på bild..


Och den här förtjusande tanten var ju så söt och tillmötesgående när jag ville fota henne...:-)

 
Lite kinesisk kalligrafi till vänster. Det är bara vatten i den "penseln" han har. Fantastiskt blir det i alla fall!



 

 

 
Här kunde man läsa nyheterna, till vänster så är det lite skvaller på gång bland tanterna...

 
En cigarett och så ett djupt andetag...aaaah...Till höger så har vi några hurtfriska damer, som stod och ropade och skrattade i grupp, härligt att höra!



 

 

 


Och så satt den här söta farbrorn mitt emot mig och gympade på bänken....:-)

 
Gammal som ung - alla håller på!

 


Farbröderna i samspråk..



 
Två glada gubbar som absolut ville bli fotade...:-) Cornelia, min fotokompis, passade också på att gympa lite..


Den här damen kom fram och pratade med oss, hon pratade engelska då hon bott i USA i yngre dagar..Hon berättade att hon hållit på med taiqi i 30 år och nu var hon 78...Pigg och fräsch var hon tycker då jag i alla fall!!


 
Sköna damer!



Det blev många bilder idag och jag skulle vilja visa fler också, men det tar för lång tid att ladda upp helt enkelt, plus att jag sparar godbitarna för mig själv..:-)

Idag är det över 30 grader här i Shanghai och det börjar bli sådär otäckt hett ute.. Varmare ska det tydligen bli i helgen..Nu är sommaren här..

Kommentarer
Postat av: Katarina

Mycket fina bilder du tagit! Jag gillar speciellt den i svartvitt på mannen med husen i bakgrunden och där det bildas en lång skugga av hans rörelse.

2009-05-11 @ 06:18:30
Postat av: Mammma Sylvia

Vilka underbara bilder.

Du kan verkligen konsten att fånga in de rätta ögonblicken.

2009-05-13 @ 19:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0