GOLF - på riktigt...

Igår söndag var jag då ute och spelade min första runda golf någonsin. Vi spelade på Binhai golfbana, en timmes bilresa från vårt hus. Vädret var lite murrigt, men vad gjorde väl det, då det var alldeles, alldeles underbart roligt att spela. Jag var ingen superstjärna och alla hål räknades inte...Bara de som jag tyckte själv...haha..Det bästa jag gjorde var att spela dubbelboogie och det gjorde jag på hela två hål!!!! Jag har bara slagit på en sån här driving ranch fyra gånger i hela mitt liv, så jag måste säga att jag faktiskt gjorde det bra. Tävlingsmänniskan i mig, tyckte väl dock att det kunde gått bättre vissa gånger, men det är bara att fortsätta öva...:-)
Detta var min första golfrunda alltså - men definitivt inte den sista! Här är lite bilder:


Receptionen där man "checkade" in...


Golfbanan..


Åtminstone var jag rätt (?) klädd med rutiga shorts(för visst är rutigt golf??:-))...OCH golfskor...


Så skulle man ju då också ha varsin caddy med sig på banan - till höger "min" caddy..Och hon blev så glad när hon hörde att jag sa några ord på kinesiska, sen så pratade hon med mig ganska mycket under dagen...med varierande resultat..haha!! En liten golfbil hade vi också - skönt att vila lite mellan banorna...:-)


Sådärja, jag laddar för att "bränna" iväg en boll....:-)


Det måste ha varit en bra boll, så glad som jag ser ut.....:-)


Och så avslutades det med en kall en - Yummie!

Kommentarer
Postat av: Storebror

Ännu en förlorad själ...

2009-05-04 @ 06:11:27
Postat av: Linda

En lycklig själ....

2009-05-04 @ 10:49:33
Postat av: Anki

KUL!!

Du ser ut som en riktig golfare!!

Jag ser fram emot ngra rundor här hemma i Sverige!

Kramisar Anki

2009-05-05 @ 10:09:40
Postat av: Mamma Sylvia

Roligt, nu har du hittat ännu en fritidssysselsättning.

2009-05-07 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0