Lunch i Puxi...

Idag så har jag varit ute och käkat lunch med Viviana, som jobbar här i Shanghai och det är alltid lika trevligt!!
Vi käkade på en thai restaurang och kunde sitta ute idag!! Vilken lyx!! God mat, gott sällskap och varmt och skönt...Sen så skulle man ju vilja säga frisk luft, men det går inte det inte..Idag är det som ett mölkvitt dis över staden och det känns att det är dålig luft. Det liksom sticker i halsen på en..Huuuuvvva!!



Utanför Thai restaurangen. Fint med blommorna i vattnet!

                            

Första lunchen ute i "friska" luften för Viviana..:-)             Jag åt Chicken Red Curry...Mums!!

På vägen till Puxi, så fanns det naturligtvis en massa intressant att fotografera....


         

Så här dålig är luften idag...                        De  verkar på nåt sätt gilla denna outfitten..militärgrönt..

      

Detta är något slags monument som står på promenaden vid floden..Tyckte bara att det var en lite konstig engelska på skylten..Som det ofta brukar vara på såna här skyltar..Förstår inte varför de inte kan kolla upp ordentligt innan de gör skyltarna..haha..det finns en bok som heter Chinglish och den är sååå himla rolig! Där finns det massor med roliga översättningar..Måste få tag i den, så ska jag visa!!   Klicka på minibilden för att få större bild..



               Full rulle på floden idag!!

             


Det fina Pearl Tower                                  Mamma, här hittade jag dina polare, de ser ut att leta efter någon..:-)

               

När jag var på väg till lunchen, satt denna blinda man och spelade så fint på en bro..Jag gav honom några kronor för att jag tog en del foton på honom..kände mig lite skyldig, då han faktiskt inte såg att jag gjorde det..På vägen tillbaka hade han blivit förpassad ner på gatan, förmodligen av den mannen som  sitter och sover på bilden nedanför.. Han kanske var tvungen att bära ned den blinde, så att han blev alldeles slut och var tvungen att ta sig en tupplur...:-)



Haha...och här nedanför har vi en sömntuta till......Det är så kul att se att de kan sitta och sova som de gör..överallt, hursomhelst...:-)




Nu är det dags för lite träning igen...

Zai jian!





Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej,

Här kommer en hälsning från mitt härliga "ytliga" liv i Luxemburg, ha ha!!

Jag startade dagen med massage, franskakurs väntar och sedan ikväll är det bokcirkel hos mig. Hmmmm....Okej, jag ska erkänna att massagen är för min onda rygg, bebisen trycker på, franska kursen är nödvändig för att ta sig runt, men bokcirkeln är rent nöje! Du ser ut också ut att ha det härligt! Toppen med din nya bloggsida, nu är det lite lättare att hitta dig. Sköt om dig och hälsa! Kram Lotta

2009-03-10 @ 11:44:46
URL: http://lelux.blogg.se/
Postat av: Mamma Sylvia

Ja, de stela människorna såg lite sökande ut, så de undrar säkert vart jag tog vägen ha,ha



De sovande människorna har ju verkligen en gåva som kan slappna av och somna så där vartän de befinner sig.

2009-03-10 @ 19:40:55
Postat av: Maria i omradet intill

Vilken fin bild, den som ar over "Sa har dalig ar luften i dag"!!! Den daliga luften ger onekligen ett valdigt fint ljus over Huang pu.



Kramarna

2009-03-11 @ 10:25:44
Postat av: Linda

Lotta, vad trevligt att höra att det finns fler som lever lika "ytligt" som en själv..:-) Det är bra du tar hand om din kropp, med massage och lite härlig litteratur!

Kram Linda

2009-03-11 @ 12:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0