Ansiktsfärg..

Har precis kommit hem från ett pass på gymmet. Som vanligt så svettas jag floder och blir alldeles rödblommig, som de flesta ju faktiskt blir om man anstränger sig fysiskt...alltså, vi västerlänningar då.. Nu är jag ju i landet där alla har sneda ögon och är minst ett huvud kortare än vad jag är och man får vänja sig att bli allmänt beskådad när man minst önskar det..som på gymmet då...Idag när jag hade tränat klart och satt och stretchade lite, kom en av tränarna mot mig..tittade läääänge på mig, så jag sa "Ni hao".. Han böjde sig ned, fortfarande så tittade han med en väääldigt intresserad blick, sa "Ni hao" och så sa han; "Ditt ansikte är rött".....och tittade fortfarande sådär intresserat på mig..."ööööhh...jaaa, jag vet..det blir så om man anstränger sig"..Så reste han på sig och gick...hahahaha...
De är för roliga...Min pt säger också så varje gång jag tränar..."Ditt ansikte är rött"..
"JAAA; JAG VET!!! Jag håller på att slita ihjäl mig här på löpbandet...inte såå konstigt..."
Min pt försökte idag så gott han kan förklara att det finns två olika sorters röda ansikten...Det som man får typ när man är ute och shoppar och blir alldeles fiint rosig på kinderna, eller så den som liknar en apas..!!!! HAHA..då frågade jag;
"Har jag den färgen som liknar apans då?"
"Nej, nej, det har du inte..ni hen piaoliang" (du är fin)....:-)
Nåja, då får de väl tycka att jag är röd i ansiktet då, om det nu gör mig finare...



Kommer hem tittar ut och tycker att solen är sååå fin och hinner ta ett kort precis innan den försvinner bland diset..Håll till godo.Nu är det IDOL!!!! Wohoo!!


Kommentarer
Postat av: Storebror

Fantastiska kort!

2009-03-13 @ 06:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0