Ännu en...

Ännu en väska till väsksamlingen...:-)







Var på marknaden i fredags, då jag hade i uppdrag att fixa lite saker till innan Per åker hem till Sverige.  Jag och Ann åkte dit och vi båda sa att det ska banne mig inte bli något annat än det som var på listan. Och då menade vi ju då båda två naturligtvis att vi INTE skulle köpa någon väska...:-) Sagt och gjort, vi traskade runt där inne och vi köpte det som köpas skulle, men vi kom ju närmare och närmare vår favoritväskbutik och innan vi ens hade hunnit blinka, så var vi ju inne i butiken och styrde kosan mot det innersta rummet, där godsakerna finns....:-)

Så helt plötsligt fick jag syn på denna lilla sak och inventerade snabbt i huvudet min samling hemma och kom fram till att, nä en sån här väska har jag ju inte, varken liknande storlek eller färg..Hann också tänka lite snabbt på att min käre sambo inte är speciellt förtjust i att jag handlar väskor, då han tycker att jag har så jag klarar mig...Själv så säger jag att han inte förståååår mig..varken då det gäller väskor, eller skor...Än hur många väskor eller skor man har, så är det alltid nåt man saknar vid nåt tillfälle...Och jag har ju mina små tricks, så han inte ska märka att det har tillkommit en väska till i samlingen...:-)

Fast han lyckas alltid på något konstigt sätt klura ut att det är en ny väska jag har hängande runt armen och jag är ju inte så bra på att ljuga heller, så även om jag säger först att; nääääääääääää, det är inte en ny väska, den här har jag haft länge, så kan jag ju inte riktigt hålla mig, utan han får i alla fall reda på det till slut i alla fall och då får han den där rynkan mellan pannan, tittar mig stint i ögonen och undrar om jag inte tycker att jag har så det räcker....hahaha..

Det är klart jag har fööör många, men det är bara för att i början handlade jag ju bara skiiiit..nu är det mer kvalitet på grejorna...:-)

I vilket fall som helst så är jag nöjd och hade den stolt i min hand i går och ja, Per vet nu om att det är en nyinköpt väska...Han märkte det dock inte själv, utan fick lite hjälp på traven av min kompis Maria...:-)


Kommentarer
Postat av: Mamma Sylvia

Ja du har ju en hel del nu förstås, men jag kan förstå dig när du hela tiden stöter på billigt å bra. Man kanske får ärva någon framöver (blink, blink)

2009-03-08 @ 11:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0