GLAD MIDSOMMAR!!!

Idag är det midsommarafton!! Tjohoo!!! Solen skiner inte, men det är 30 grader varmt här i Shanghai..puh..

Per och Fredrik är iväg och spelar golf, de åkte redan klockan 06 imorse. Jag ska iväg och träffa Ann och dricka lite god cappuccino, sen hänga på och "shoppa" lite....Sen är det dags att göra i ordning mina goda, goda laxrullar som jag ska ha med mig ikväll!! De är sååå goda och jättelätta att göra. Här får ni receptet;

Laxrullar

10 skivor rökt lax
150gram philadelphia ost
3 msk riven pepparrot (går lika bra med pepparrot på tub)
nymalen vitpeppar

Gör så här;

1. Lägg laxskivorna omlott på en bit plastfolie. Blanda samman osten och pepparroten.
2. Lägg blandningen i mitten på laxen och rulla sedan laxen över smeten så att du får en rulle. Lägg i frysen 30min.
3. Ta bort plasten och skiva upp i 1cm breda skivor före servering.


Superenkelt och framförallt supergott!!! Kommer uppskattas på midsommarbordet!!!

Oki, ha nu så trevligt på er midsommarafton, även om det kanske inte är jättesoligt!!

Kramen

Kommentarer
Postat av: Storebror

Älskar dom laxrullarna!

2009-06-19 @ 08:01:25
Postat av: Mamma Sylvia

Det har hunnit bli midsommardag och vi är hemma från vårt midsommarfirande. Man kan ju säga att det var lite skillnad i temp. Grått och kallt,6 grader på kvällen. Där satt man med långkalsonger, fleeströja, vinterjacka och en pläd runt om. Tror du att man tyckte att det var mysigt? Nej fy faen, men man kanske skulle vara glad att man slapp regnet!!! VARMA kramar från mig

2009-06-20 @ 19:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0