Trasig luftkonditionering

Vi har trasiga luftkonditionering i tre av rummen, varav ett är vårt sovrum...puh, det blir ganska varmt då det är 30 grader och 90% luftfuktighet ute nu....
Idag så kom det då en kille som skulle laga detta. Först så städade han ur allt damm som hade samlats....Det räckte för sovrummet i alla fall..Men de andra två rummen måste han tydligen ut på utsidan (!!!!) av huset och fixa med...som jag fattade det i alla fall....Det känns lite läskigt att ha honom stående på utsidan, 28 våningar upp...
Jag tyckte det såg nog vingligt ut när han satte upp min blompiedestal på stolen för att nå upp..:-)

         

Nu verkar i alla fall luftkonditioneringen i datarummet fungera, märker jag nu när bilden har laddats upp....woohooo, det är ju svalt här nu...:-)
Så då är det bara 1 rum kvar då!!!! Heja, heja

Sen ska vi ju också få en diskmaskin installerad här...Ugnen, som vi trodde vi skulle få installerad också, var inte riktigt lika enkelt..Vår landlord menade naturligtvis inte en sån ugn som vi ville ha, utan en sån som står på bänken...Men vi har bestämt att vi provar en sån, hon betalar ju ändå..Då kanske jag i alla fall kan göra nåt litet i ugnen...tjolahopp!!

Nu är det bara snart en vecka tills vi åker hem till Sverige igen..Jag åker den 15 och Per den 16 juli!! Ska bli toppenskönt! Jag förstår inte hur jag kunnat tro att det räckte att vara hemma de tre veckorna i maj...Det var ganska kaxigt tänkt av mig....Jag håller på att avlida här nu. Det är sååå äckligt ute, det klibbar, så man vill inte ens gå utanför dörren faktiskt...Och nu när vi har fått luftkonditioneringen fixad, så då är det skönast inomhus.....:-)

Idag blir det i alla fall träning - det har varit lite sparsamt med det den senaste tiden. Jag får sån jäkla träningsvärk när jag väl går dit, så det gör så förbenat ont i flera dagar....sen är det värmen också...inte så kul att träna i 35 graders värme, när de inte har en fungerande luftkonditionering...

         
  Så här lös solen på oss förra fredagen....kan tillägga att det var gaaaaaanska så hett....

         
Köpte lite färska blommor av killen utanför vårt compound....en stor bukett för 60 kronor...:-)

Har ju inte fotat på ett tag nu, blev lite sugen när jag fotade lite på min bukett....men det är för varmt ute...pust....

Vad tycks om denna tavla? Jag tycker den är fin, men min käre make tycker den är apful, så nu har vi en liten "tvist" huruvida den ska upp på vägg eller inte....

         

Och så slutade luftkonditioneringen att funka igen...blääääääää:-( Nåväl, han kommer tillbaka igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0