Tillbaka till landet krånglig igen...

...och det första som behöver göras är att fixa internet , TV och telefon, för de funkar helt enkelt inte...Hääärligt att vara hemma igen!!  I vilket fall som - Resan över gick bra, vi kunde uppgradera oss till business och flög väldigt bekvämt och jag tror att jag tom kunde slumra i fyra timmar! Man är ju dock superslut när man kommer fram och efter att jag tagit mig en dusch så la jag mig i sängen och somnade in i en timme...Ville inte kliva upp när det helt plötsligt ringde på porttelefonen och telefonfixarkillen kom....

Lunchade med Ann och Vivianne och sen lite spontan mat shopping för att ha nåt hemma. Sen kom då Pers assistent hit, för att bistå mig när hela fyra (!!!!) gubbar kom för att installera ny kabelteve. Regeringen har ju helt förbjudit filippino kabel teve som vi haft nu sen vi flyttat hit (vi har väl förstått att nåt varit i görningen, då en kanal efter den andra bara varit borta), så för att få fler kanaler än EN, så behövdes det installeras ny parabol och gå via internet och bla, bla, för att som de sa få internationella kanaler...40 styckna skulle det bli - tjolahopp tyckte jag, men säg den lycka som varar längre än du kan räkna till ja...40? Buuuhuu, säger jag bara....Tre timmar efter att de hade kommit in genom dörren, suttit och fipplat med kanaler, har vi 30 stycken, inte fy skam det inte, MEN det är typ 20 av de kanalerna som är KINESISKA och det vill vi ju inte ha!!!
Nähä, då får vi fixa oss en ääääkta kabelteve och det blev helt plötsligt dubbelt så dyyyyyrt!! Vår hyresvärd ska ju stå för fiolerna vad gäller detta, men hon verkar inte vara så rask på att betala det hon ska, så....

Idag har vi också fått diskmaskin hemlevererat och det var den enkla biten av det hela - nu ska skiten installeras också och det kan jag säga är jag faktiskt lite orolig över....de är ju inte världens noggrannaste...vem vet, de kanske ställer diskmaskinen PÅ bänken och inte under...hehe...

Ja, det har ju hänt en hel del här i dag, första dagen hemma efter semestern...Nu ska här lagas lite käk..Ska faktiskt prova att göra potatisgratäng i stekpanna, då vi inte har någon UGN.....

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej Linda och välkommen tillbaks! Förstår att du haft en HEL del att göra sen du kom. Är det inte underbart? See you;-)

2009-08-24 @ 13:16:22
Postat av: Maria

Valkommen hem! Vi ses val snart?!

2009-08-25 @ 03:46:42
URL: http://mariashanghai.blogg.se/
Postat av: Maria

Valkommen tillbaka!

2009-08-25 @ 05:03:43
URL: http://mariashanghai.blogg.se/
Postat av: Mamma Sylvia

Skönt attt resan gick bra, och att du fått komma hem till din vardag igen.

Känns lite konstigt att du är såååå långt borta igen, även om vi inte setts så mycket har man ju ändå känt att du varit i närheten.

Kram Mamma

2009-08-25 @ 06:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0