Gröna Lund

Igår var jag på Grönan med Catharina, Aleks och deras fyra kompisar. Vi åkte karusell, så jag kände mig bakis i morse..haha..ändå drack jag bara vatten...:-) Vi åkte:

Uppskjutet - Häftigt, men lite läskigt när man sitter där uppe och väntar på att den ska åka ner igen...



Solen sken och det var härligt varmt!



Efter uppskjutet var det dags för hederlig Berg- och Dalbana....Ser vi liiiite skeptisk ut?





Haha...jag ser ju helt förskräckt ut....Blundar gör jag också...:-)



Detta är Fritt fall, vilken jag och Catharina faktiskt stod över, den verkade helt enkelt fööör läskig..Istället åkte vi ju en annan läskig attraktion - INSANE....Och den var faktiskt helt galen...Vilken jäkla ångest vi hade när vi väl satt fastspända och började åka iväg...varför utsätter man sig för nåt sånt?



Man åker först uppför den långa banan på höger sida och det ska jag säga är INTE roligt, sen gick det så fort och det snurrade och skakade så mycket, så det var helt sjuuukt!


Kolla in bilden till höger....där var man inte så kaxig....

Sen var det dags för vilda musen...haha..den var läskig den också..jag satt på höger sida, första gången och så satt vi längst fram och det kändes som att jag skulle åka ur vagnen vid varje vänster sväng...huuuu..men det var skoj!! Catharina hon skrattade hela vägen hon..jag skrek mest...:-)





Sockervadd ville Catharina ha och rosa skulle den vara...

Så åkte vi då Vilda Musen ytterligare en gång och jag satt då till vänster och bak i vagnen...haha..det var roligt..Bilderna de tog kunde man köpa för 59 kronor styck, men jag tyckte det var lite dyrt och fotade fotot själv....hihi...



Nedanför Spindeln som Catharina lurade upp mig i och sa att det var sååå mysigt sååå....Urk..den var jättesnuskig.....snurrade hela tiden, åt alla håll....huvva, ingen favorit....




Här kommer Aleks ner för Fritt fall....På denna sida sitter man inte ner som på de två andra, utan benen hänger fritt ner och så när man är längst upp, så faller de fram en liten bit innan de åker ner till backen....LÄÄÄÄÄSKIGT, säger jag bara..



Vi hade en toppenkväll, jag önskar bara att Per hade varit med....Saknar dig!! Snart är du här igen!! Tjohej!!




Kommentarer
Postat av: Mamma Sylvia

Roliga bilder, men Gud så hemskt att utsätta sig för nå´t sådant hemskt. Det skulle jag ALDRIG våga göra!!!

2009-08-11 @ 19:20:55
Postat av: Nadja

Hahahaha jag håller med mamma Sylvia!

Ni e modiga!!!

Kram

Postat av: Kattis Åkesson

Ha ha ha...ja du såg inte så tuff ut på dem bilderna!

2009-08-13 @ 23:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0