FREDAG

Idag är det fredag och regnet öser ner...I morse var det mer regn och nu är det mer sånt finregn som kommer in under paraplyet....Det går inte att ha ett litet fjuttigt paraply då inte, utan man får ta det stora golfparaplyet så det täcker ordenligt runt om...Sen är det bara att stånga sig fram på gatorna, inte höja blicken utan plöja sig fram bara..man får göra som alla andra helt enkelt..annars kommer man ingenstans...även om det innebär att man petar paraplyet i nåns huvud, eller gudbevars - peta ut nåns öga.....

Jag har träffat Maria på lunch och hon hade lovat mig att ta mig till affären "som har det jag behöver"...blev lite konfunderad när jag fick det mailet av henne..hehe..vad är det då jag behöver? Jo, jag behöver och har letat febrilt efter PHOTOSHOP....så glad i hågen så gick vi iväg i regnet, båda under mitt stora golfparaply. Maria hade fått beskrivningen av sin kollega, MEN det var ju lättare sagt än gjort att hitta det där stället som har det jag behöver....Vi fick ge upp, vi behövde ju äta också innan Maria måste tillbaka till sitt jobb....Så inget Photoshop för mig idag...:-(

För övrigt så har jag fått nåt skit i min ljumske, kändes som att det kunde bli en sträckning, men jag tror att det måste vara nån nerv som kommit i kläm (nu skulle Per säga att nu har doktorn talat..)), så jag har lite problem att träna nu...buuhuuuu:-( och som inte det vore nog, så har jag fått ont i halsen igen..va i faen..jag som nästan aldrig var sjuk hemma...nu är det andra gången på mindre än tre veckor som jag blir förkyld...jag har inte tid med detta...
Kanske har tränat föööör mycket....men det är ju så kul och det har ju gått så bra...tills nu...

Ikväll hoppas vi att få bjuda Maria och Fredrik på lite mat och vin....lite lagom myspys efter en hård vecka för dem på jobbet....

Imorgon är det Guitar Hero hos Patrik och Yvonne, ska bli kul! Har aldrig spelat det, men hört att det ska vara roligt! Så vi är busy, busy.....-)

Här kommer lite bilder från dagen;


Mycket människor är det i tunnelbanan och då är jag inte ens ute i rusningstrafiken....

 
Tåget kommer in till stationen...trängsel är det för att komma på och av, det är inte som hemma, där man snällt står och väntar på att alla ska kliva av innan man själv kliver på..nä, gör du det här, så får du snällt stå kvar..Här ska man helst vara på väg in - INNAN dörrarna öppnas....


Idag regnar det som sagt....


....men om man glömt sitt paraply hemma, finns det tanter och farbröder som säljer dem överallt..till en billig peng..Sen att de inte håller så länge, det får man på köpet....-)


Ja, kunde jag motstå detta en dag som denna...regnmolnen hänger tunga över Shanghai, jag har ont i ljumsken och halsen...kan ändå inte träna...lika bra att "gossa" i sig en cappuccino ( en av Sh:s bästa) och en brownie...yummie....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0